Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Carina Arvidsson - 11 augusti 2010 10:24

I måndagskväll startade handler kursen för Gerard O Shea, missa inte  detta om han dyker upp på en plats nära er.  Han levde mer än väl upp till sitt "rykte"  två helt magiska kvällar, Cesar Milan, släng dig i väggen, säger jag bara
Men hade någon icke hundmänniska sett oss hade de nog ringt psyket direkt, speciellt då ett 25 tal personer går runt i ring, och kastar köttbullar upp och ned,  ställer upp  den osynliga hunden och tränar signal och mata hunden, Det var många blandade raser, tre röd/vita fanns på plats, Virrus, Våfflan och Trygve den andra. Har ju haft en del "problem" med att Virran inte känner sig riktigt  bekväm i ringen  men efter drillning av Gerard med betoning på possitiv energi, kom en klar förbättring av henne atityd i ringen,nu vet jag hur vi ska träna vidare Du kan läsa med om Gerard O Shea här
Att se honom flyta runt med dem låtade rottisen Jackie var en upplevelse, de var ett ekipage med super härlig attityd i ringen
Kursen var mellan 18-22 i Medevi, så klockan var närmare 23 innan vi var hemma båda kvällarna och jag lovar både jag och Virrpannan somnade o vaggade

Igår innan handlerkursen hann jag med en resa till Norrköping för en omparning,  inte ORM parning som Gotland Gunilla först trodde jag sysslade med, nej det räcker så bra med de ormingar som finns

Träffade Lena och Affe i en vacker ekhage, i närheten av Norrköping BK,  man kan undra vad
Affe menade med denna min


Parningen gick enkel och snabbt, och redan en timma senare var jag på väg hemmåt igen

Här ser Affe betydligt nöjdare ut, brudar, smasken

Fick för mig ta en "nostalgitripp" på hemvägen och valde vägen över Ljungsbro och Vreta Kloster, två platser som jag ofta besökte som barn, då min mormor och morfar och flera mostrar bodde just i Ljungsbro, och i Vreta Klosters vackra kyrka har jag varit många gånger, och har både ljusa och sorliga minnen därifrån,  dvs bröllop, barndop, konfirmation och även begravningar. En stor del av släkten på min mammas sida ligger begravda vid Vreta Klosters Kyrka


Föreningsgatan 5

Huset där min morfar och mormor, moster Thea och morbror Rune och alla kusiner bodde. härifrån har jag bara underbara minnen, från den stora trädgården där jag tillbringade många sommrar   
Tänk morbror Runes frisersalong som han startade för mer än 60 år sedan fanns fortfarande kvar

Granne med huset ligger Folket Hus, och vi ungar satt ofta uppe i träden och kollade barnförrbjuden film

Mitt emot morfar och mormor hus bodde mina kusiners farfar och farmor, i arbetar längor där Cloettas arbetar bodde, och  detta var i slutet av 50 talet,början av 60 talet och de hade inte toalett inomhus utan de fanns i en länga bakom huset
Mina kusiners farfar hade ett i vårt tycke "kanonjobb"  han var nattvakt på Cloetta, så alltid när vi var på besök var den viktigaste frågan om han jobbade för då kunde vi gå och hälsa på honom på fabriken,  Tänk då fanns inga stänga hygien regler, minns vi åt choklad direkt från rullbandet

Givetvis ingick ett besök på CLoettas shop i min nostalgi tripp

Behöver väl inte tala om att jag kom ut med en hel kasse med smaskens

Åkte sedan hemmåt på småvägar och och när jag passerade Hjortkvar kunde jag ju inte motstå att stana till vid Go Glass

Choklad till lunch och glass till efterätt var inte helt fel, får väl se till att äta nyttigare i dag   
   

  

Ovido - Quiz & Flashcards