Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Äntligen snöfritt

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.
Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ärende gällande ett Huberts morbrors dödsbo som sannerligen legat i långbänkt, mycket tack vare en av dödsboägarna som inte gick med på att bonden fick köpa mark och hus, nu ligger ärendet sedan länge hos kronofogden och "vi" vill inget heller är att få ett slut på detta som nu är 2.5 år gammal
Att hitta dem var inte lätt. först åkte jag till Skatteskrapan fick betala dyr parkeringsavgift bara för att får reda på att de flytta till mitt emot Grand Hotell, vi bara att åka dit för att få reda på att de flyttat igen, hmmm betalar de inte sin hyra eller ????  Fick ringa till Kronofogden i Östersund och be om gatuadressen de uppgav Olaj gatan hmmm  tog ett tag innan jag begrep att de menade Olaigatan, efter mycket åkande kom jag äntligen rätt och det kostade mig ytterligare 22 kr/timma i parkeringsavgift, stackars satar som är tvugna att bo i Örebro

På eftermiddagen hade jag trevligare saker för mig, var in till KUmla och trimmade Archie sonen Bosse

En riktig stilig herre

och en given kandidat till lets' dance
Matte Anita bodde i ett höghus så jag var tvungen ta en bild på Kumla från ovan



Valparna blir bara sötare och sötare och börja nu  börjar också pigmenten komma

Idag hade jag tänkt mig till Hultsjön men tyvärr stod det redan en bil på "min" parkering så det blev att åka till nästa badplats och där stod också en bil, hmm  det är ju MIN sjö, så det fick bli alternativ 3

VIsst är det ljuvligt  SNÖDFRITT

Lite bilder på lyckliga hundar

Frk dygngris Tops lyckas alltid bli skitig

Full fart i skogen är det som gäller för Topsy tanten som fyller 10 år i juni

Frk Studz

Centra börjar mer och mer förstå lyckan med att ge järnet och skita ned sig

Centra trivs i freckles flocken 
 
Vi hurrar för Centra som fyller 6 år idag !!!! och skickar ett hurra rop till brorsan, Hugo, kungen av NOrrland


Undrar vad de letar efter här,  sork troligen


Nästan snöfritt i skogen nu

NU väntar vi bara på att Millans valpar ska komma och hoppas det blir en mindre dramatisk valpning denna gång

www.kennelfreckles.se        
                    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Arvidsson - 10 maj 2011 13:45

I torsdags var Linda och Alma på besök tanken var att introducera dem i det roliga med viltspår, Alma superduktig att spåra men tyckte nog att de andra hundarna var roligare än klöven, sedan tog vi en sväng till Sjötorp så att Pasta och Alma fick bus...

Av Carina Arvidsson - 26 april 2011 15:54

Vad läser jag i dagens Nerikes ALlehanda  Jo följandeVarg nära Hallsberg Ung hona med spårsändare på vandring i Närke En ung varghona befinner sig just nu på vandring genom Närke.  I går natt befann hon sig i närheten av Kumla och HallsbergSå det...

Av Carina Arvidsson - 18 april 2011 14:01

Som vanligt hos Cirkus Freckles har vi inga fritidsproblem, I lördags var det dax för det första styrelsemötet som nyvald ordförande i kooikerklubben,  det var till att gå upp i ottan, då jag hade närmare 30 mils körning framför migSamtidigt passade ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Ovido - Quiz & Flashcards