Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Inga fritidsproblem denna vecka inte

Av Carina Arvidsson - 3 februari 2011 14:45

I tisdags blev det en tripp till Motala och Herr Robert, för att para Annie (F Anne Holt)
går allt som planerat blir det valpar omkring 5 april,

SU(u)CH LP 1 Fjälls Angels Robert Welsh  "Robban"
som snart fyller nio år men still going strong

Denna bild på Robban älskar jag mer än många andra bilder

Robban 10 veckor tillsammans med sin mormors mor "Kiwi" Tisarligans Sangria 10 år    

I onsdags fyllde Pizza och Jacks valpara fem veckor, solen sken från en klarblå himmel även om det var lite kallt, så jag bestämde mig för att ta ut valparna en och en för 5 veckors fotografering

Här är det enda tiken, Pasta som har steget mot Sussie i Göteborg, extra kul är att hon ska flytta hem till sin farmor  (Vindhäxans Serendipity) nu nio år gammal

Chansen finns fortfarande att tinga en valp ur Pizzas sista kull

Senare på eftermiddagen styrde Pugge (Peugotten) och jag färden mot Anita i Lakene för att återlämna Annie

Stannade dock till i Gumhöjden för att "inspektera" Albin, (Hot Spices Minox) som är tilltänk som fästman till Milla ( F Fröken Fredriksson)  Anita hade dock redan kollat honom och sett till att han blivit ögonlyst, men självklart ville även jag se honom "live" och jag blev inte besviken utan nu ser vi fram mot Albin & MIlla valpar till sommaren

Albin var väldigt intresserad av tikarna i bilen,

Husse fick bokstavlingen lyfta honom in i huset igen, var ju sååååå spännande dofter

Som vanligt hade  jag en trevlig kväll hos Anita, dock får jag nog fundera på om jag måste omplacera Studza då hon visade stort intresse för Katten Linus och hade nog gärna tagit en smakbit om hon fått chansen

Vågade dig ned du säger Studza

Fina Linus ser nästan ut som ett lodjur

Studzas kvalifikationer är att hon mer än gärna jobbar som service hund i alla fall som fördiskare


Ja så var det dax bege sig hemåt, hade hoppats få se en varg eller några älgar på hemvägen men det enda "vilda" som visade sig var en ekorre som sprang över vägen

Ett snabbstopp blev det i Filipstad, Tack för fikat Helena och beundra Lisas 10 veckors valpar efter Freckles Kurt Wallander

Hur söta som helst var de

Man riktigt kan känna hur gott de luktar

Ja så vart det bara att skynda hemåt då Pizza & valparna varit ensamma sedan husse gått till jobbet + att Felix skulle komma på sin sedvanliga vintersemester, får dock hoppas hans familj kommer hem denna gång, förra året höll de pga snön att mer eller mindre bli kvar i USA resten av året  

Hoppas bara denna ishalka ger med sig så vi tar oss ut i skogen i morgon med flocken
               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Arvidsson - 10 maj 2011 13:45

I torsdags var Linda och Alma på besök tanken var att introducera dem i det roliga med viltspår, Alma superduktig att spåra men tyckte nog att de andra hundarna var roligare än klöven, sedan tog vi en sväng till Sjötorp så att Pasta och Alma fick bus...

Av Carina Arvidsson - 26 april 2011 15:54

Vad läser jag i dagens Nerikes ALlehanda  Jo följandeVarg nära Hallsberg Ung hona med spårsändare på vandring i Närke En ung varghona befinner sig just nu på vandring genom Närke.  I går natt befann hon sig i närheten av Kumla och HallsbergSå det...

Av Carina Arvidsson - 18 april 2011 14:01

Som vanligt hos Cirkus Freckles har vi inga fritidsproblem, I lördags var det dax för det första styrelsemötet som nyvald ordförande i kooikerklubben,  det var till att gå upp i ottan, då jag hade närmare 30 mils körning framför migSamtidigt passade ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Ovido - Quiz & Flashcards