Alla inlägg under november 2010

Av Carina Arvidsson - 25 november 2010 13:46

Idag får det bli mer eller mindre än bilderblogg,  Valparna är nu 6,5 vecka och hög tid att låta dem vistaas ute en kort stund,  Massor av snö var det men idag så blåste det inte alla fall, Bara det inte kommer mer snö nu då druknar valparna ute

Första mötet med det vita

Söta Heddan

Harry tror jag

Harriet i djup snö

Sötnosen

Uff vart har jag hamnat

Kallt om tassarna är det

Första mötet med moder natur, Buskar vad är det

Sen var det gött komma in i värmen få mat och sova

Sååå söt


Jenka en av våra extra mammor


Bara hoppas det inte blir mer snö och blåst nu så det kan vara ute en kort studn varje dag                        

Av Carina Arvidsson - 22 november 2010 15:10

I fredags kom Tilde och ALfons valpar ned till mig, och Cirkus Freckles Inga som helst bekymmer med att introducera den nya flocken, dvs Tilde med valpar,  men inte visste jag det var sex valpar

Fast jag tycker valpen som ligger till vänster och sover ser lite undernärd ut


Valparna fann sig snabbt tillrätta i valprummet, som dock får förses med galler pga av vi har en leksakstjuv i huset

Mest känd som Åsa


Idag tog vi oss en skogstur, de hotar med 2 dm snö i morgon så det gäller att passa på när man kan ta sig ut i skogen, Tyvärr så sprang det 2 rådjur efter vägen som hundarna fick syn på så 2 av dem fick finna sig att gå i koppel idag

Visst är det fint i skogen Nu är det precis lagom med snö behöver inte komma mer



Åsa Tilde och Topsan  



Tilde  njöt av att få vara barnledig

Fick bli lite milkshake när vi kom hem



Åsa och Tilde har påbörjat träningen inför Lets Dance

Verkar finnas drag av pitt bull i welshen



Jobbigt med snön tycket topsan det var

Inte lätt ta sig fram med stora snöbollar i pälsen


Åsa jag spelare ingen roll vilken årstid det är eller hur kallt det är. Är övertygad om att hon var säl i sitt förra liv, men samtidigt är hon  sjätte generarionen av ett gäng badgalna tikar Bibbi. Clio, Biggan. Jullan och Baggis      

Åsa

Åsa har drabbats av svensksjukan


Kan man vara lyckligar än en welsh som får bada året om


                        

Av Carina Arvidsson - 8 november 2010 14:16

Än en gång stort Grattis till Lisbeth och Daisy som snabbt fixade Svenskt Viltspårschampionat, vi är så stolta över er

SVCh Freckles Mistley Book äg Lisbeth Sandberg

I lördags åkte jag upp till Anita och tillsammans med Linda och Thomas från Örebro som ska ha en av tikarna i kullen, även Lasse och Carina med barn från Norge kom och besökte oss

De är bara hur söööta som helst och börjar leka mer och mer, det var svårt lämna dem men om 14 dagar kommer de hit


Syson bus

Igår var Hubert på taxjakt tillsammans med uppfödaren till Jenka, Carina Rondodrevets kennel, ni kan se lite bilder på Carinas hemsida      Gå in på aktuellt och sedan bloggen

Idag blev det en tur till skogen, med lyckliga hundar

Mooot skogen säger Åsa

Topsy och Åsa i fullfrihet


Var sååååå vackert ute  

Virus på frostigt gärde

Åsa spanar

Åsa tränar agility i skogen

Självklart hittade Åsa vatten

Och jag hittade djupfrysta kantareller


Vår gäststuga är nu färdig renoverad och ni är  hjärtligt välkomna att besöka oss

Härlig aircondition är det i stugan

         
            
    

Av Carina Arvidsson - 3 november 2010 14:56

Idag blev det en tur till Vingåker för att gosa med sex veckors welsh valpar, hela nio stycken, och lyckades klara mig från att smuggla med ett par hem

Finns det något sötare en welsh valpar, tror inte det

Anne på Kennel Red Joy har nu flyttat tillbaka till det "gamla" stället där de bodde tidigare, en helt underbar plats, Efter valptitten rastade jag av mitt gäng som suttit i bilen så de fick sträcka på benen

Bråttom hade de i alla fall

Vänta på mig säger Åsa,
Undrar vad de har så bråttom för


Jo de hade fått syn på VATTEN, visst bor de fint på Kennel Red Joys


Paradis för ett gäng welshar och en kooiker  


Sjösatta, vad gjorde det att det bara är ett par plusgrade och blåste mer eller mindre halvstorm ute

Åsa har fått en släng av svensk sjukan

På vägen hem stannade jag vid Läppe för att ta en bild till kvällens foto kurs


Kanske sommarens sista blomma

Ett stop blev det också vid Lithells, för att fylla på föråden men lite pålägg, korv och ost                    

Av Carina Arvidsson - 1 november 2010 15:05

Denna helg har varit mer än fullbokad, å andra sidan så är det nästa alltid fullbokat här.

I lördags satt jag på  skolbänken i det var vidarutbildning av ringsekreterare med anledning av de nya reglerna som träder i kraft 11 jan 2011 (efter my dog)
Inga direkta konstigheter, men det tar väl ett tag innan man kommer in i det när man jobbar
vi får nu reglers om mer och mer liknar FCI,   Kompletta bestämmelser hittar du på SKK hemsida
Tex blir det numera kvalitets bedömning i champion & veteranklass, Strängare regler som gäller försen ankomst till ringen, Ingen återbetalning av sjuka/skadade hundar, upp till arrangören om de ska betala tillbaka, vid domarändring utgår återbetalning om inte reservdomare utsets, dock ska  anmälan om dragen hund vara arrangören tillhanda INNAN bedömning av rasen inletts
HP tas bort i unghunds, junior och vet klass.  Kvalitets benämningen blir i fortsättningen excellent, very good, good osv, bara excellent hundar placeras och då 1-4 för att gå vidare till BH/BT klass krävs excellent med ck
Ta dig tid och kolla igenom de nya bestämmelserna

Gårdagen började jag med att sitta ringsekreterare på ÖLKK inofficiella utställning, domare var en ny bekantskap Carina Ekwall, som vanligt en trevlig domare, i vår ring gick bla chihua hua, franska bulldoggar, pudlar, mm inga raser jag normalt tittar speciellt mycket på

Direkt efter utställningen bar det iväg till Stockholm för att para förhoppningvis två tikar, kände mig som "tanten från landet"  men Anita lotsade mig hela vägen fram till första anhalten, en trevlig kooiker kille, men tyvärr var inte Studza lika förtjust i den tilltänka kavaljeren,  något som jag börjat misstänka redan under veckan, då hon istället för att komma i höglöp mer eller mindre så ur att vara på väg ur löpet,  Hmmm undrar om fröken lurat mig april april genom att ha löpt längre än jag trott eller också var det ett "falskt  löp" hon kom nästan 3månader för tidigt, hängde på de andra som löpte. Nåja time will tell som man säger,
ELLER kan det vara så här att även STudz vill ha en stillig welsh pojke

Anita tog mig sedan gallant till nästa anhalt, Täby, med hjärtat i halsgropen rattade jag genom genomfarten till Stockholm fem filer och bilar bilar överallt, MEN har man kört på M5 så var ju detta bara piece of a cake eller hur

Pizza  är samma "sexgalning" som sin mor, och mer eller mindre backade in till den tilltänka kavaljeren, en hane jag träffade i sommras och blev mycket förtjust i,  Vindhäxans Ziggy Stardust är hans officiella namn, och bakom honom ligger många hundar jag tycker väldigt mycket om

Jack 

Pizza Freckles Vild och Galen på agility tävling

PIzza alias Freckles Vild och Galen

Går allt bra hoppas vi kunna skåla in det nya året och samtidigt hälsa Pizza & Jacks valpar välkommna

Idag var det äntligen dax att låta hundarna få springa av sig energin efter två dagar på undantag, i lördags låg de mer eller mindre ensamma hela dagen och gårdagen tillbringade mer eller mindre i bilen hela dagen, givetvis med kortare rastningar men någon motion blev det ju inte
SÅ idag åkte vi till skogen Gissa om flocken var överlycklig

Virre och Topsy njuter i ljungen


Självklart hittade Åsa vatten

Men vi "hittade" även en flock hjortar och hundarna tog chansen till en kort repa efter dem, men en guldstjärna till Pizza som tittade på hjortarna och sedan på mig, NEJ sa jag och hon avbröt sitt förföljande, hmmm men lite tur ska man väl ha ibland
Nåja resten av gänget var också snart tillbaka, och vi hade lika många hundar med hem från skogen som när vi åkte dit

     

     

Ovido - Quiz & Flashcards