Alla inlägg under september 2009

Av Carina Arvidsson - 30 september 2009 13:33

 Brr vad kallt det är på nätterna nu, har varit minusgrader i stort sett hela veckan, men vad gör det när det mitt på dagen är strålande sol. Och nu är valparna så pass gamla att Topsy kan hänga med ut på våra än så länge lite kortare turer
  
Virus,  Topsy och Frk Studz njuter av solen

 
visst är hon vacker bland höstlöven frk Studz

Givetvis hoppas vi på små pingpong bollar i mitten på november, då Studza varit
på kärleksresa till Kungälv för ett par veckor sedan.  Den blivande fadern Yesper
är en hejare på viltspår och då båda Studza och hennes döttrar Pepsie & Selma har
samma talanger, så vilka spår hundar ska det inte bli

  
den blivande  ??? fadern på viltspårskurs, tack för bilden Marie

Även Studzas dotter Selma går på spårkurs, extra kul är att på samma kur
går även Tosca sonen Speedy   

Vet ni att vi har en isbjörn i vårt område, annat de än de nallebjörnar som smyger runt

uppe i Lappträsk
  

Vi klarade oss utan att bli isbjörnsmat

Uppätna behöver dock dessa äpplen bli, Hubert kör ut den ena säcken efter den

andra i skogen, för att locka fram älgarna,   
Jösses vad äpplen vi fått i år

Igår var jag och besiktigade  peugotten Pierre, och han skötte sig exemplariskt, inte

en anmärkning i protokollet.  Värre var det på hemvägen, åkte fast i en fartkontroll och blev

1500:- fattigare. Första gången på 40 år. Det positiva var dock att jag var nykter, fick
blåsa ballong och hade giltligt körkort, tack för det farbror polisen.

Nej nu är det dax att ta en städtur i trädgården

 

www.kennelfreckle.se

Av Carina Arvidsson - 29 september 2009 13:28

Har bestämt mig för att byta blogg och ska nu testa hur det är att skriva på bloggplatsen, en stor fördel är ju att man slipper ladda hem bilder till  photobucket först, nu kan jag ta bilderna direkt från dator

 
 

Milla, Freckles Fröken Fredriksson har nu varit i Strömsholm hos Berit Håkansson Wallin för förnyad ögonundersökning och av den diagnos multifokal rd som ställdes för cirka 3 år sedan fanns inte ett spår, så nu är Milla ögonlyst ua, och jag ser fram  emot att ha en kull på henne och väntar bara på att löpet ska komma igång

  

Freckles Fröken Fredriksson "Milla" Hennes utvalda blir de tjusiga Remee (LLoer Don Jose) som bor i Danmark på Kennel Lloer

Remee är son till min Archie, SU(u)Ch Julita The Norse Quest och hans morfar är Robban

SU(u)Ch LP 1  Fjälls-Angels Robert Welsh) så det blir en blandning av nytt och "gammalt" blod




 

LLoers Don Jose  "Remee" 


 
 

Fick ett mail från en besviken valpköpare som varit på inoffciell utställning, visserligen var det en domare som även är auktoriserad på vår ras som dömde, men att verbalt dömma ut en hund att den inte  har något på utställning att göra är väl att ta i väl hårda ord,anledningen skulle vara dåliga knävinklar och trånga

bakbensrörelser, men hallå, våra hundar utvecklas och jag har sett welshar som helt "tappat" sina vinklar i   7-9 månaders ålder pga hur de växer för att när hunden är färdig så finns allt på plats igen.

Har själv just nu en ett åring som "tappade" sina vinklar i den åldern, och nu har alla bitar fallit på plats igen och hon blir bara snyggare och snyggare

Men enligt domaren var detta medfött och kunde inte "rättas" till med åldern

Den perfekta hunden finns inte och skulle ni hitta den oavsett ras så är jag intresserad

Man hade ju förväntat sig att en domare på en inoffciell utställning var lite mera ödmjuk

Var ju på inofficiell utställning själv i helgen och i en av ringarna dömde Sara Nordin, som verkligen  ska ha ett stor fång rosor för sina underbara positiva attityd och bemötande av utställarna, fler sådana  domare tack, i synnerhet på de inofficella då många nybörjare gör debut 

 

Bild på den mer eller mindre "utdömda" hunden för cirka en månad sedan 

En i mina  ögon fullt normal 6 månaders valp  Lovande kille

Försökte få sambon att hjälpa till med valpfotografering igår, korten blev inte bra, tror ni han hade lust  att göra om det, oh nej, men jag ska nog tjata mig till nya kort i dag

Troligen har alla valparna tingade,det är bara ett par pusselbitar som ska falla på plats

Alla har öppnat sina ögon och blir mer och mer rörliga för varje dag som går

  

Ett litet smakprov på "Björn"   2 veckor gammal

  

Hela gänget Billy, Blixten, Roger, Björn, Benny och Roy

Nej nu ska jag ta i tu med och uppdatera min hemsida  www.kennelfreckles.se

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards