Alla inlägg under november 2009

Av Carina Arvidsson - 30 november 2009 12:30

Så var det dax för siste man att lämna skeppet, i samband med NKK Lilleström, som jag inte tänkt åka  på med då Björns blivande familj skulle ned till Oslo den helgen, så passade det bra att slå två flugor i en smäll, ja tom tre flugor blev det
Resan började redan på fredagskvällen då jag och hundarna mellanlandade hos Karin med Doris i Grums för att ha lite kortare väg att köra på lördags morgon
Tack för det Karin, Men mig hade jag Virrus, Topsan och Björn, Det var bara Björn som tyckte Karins settrar var ok, mina tycket de var bra STOOOORA, tror ingen av dem sett en setter på nära håll
LÖrdag morgon mötte Anita och Annie upp i Grums
Det var 33 welshar anmälda för Karin "Dons" Brostam Berglund, Ingen av de fem hanarna tilldelades ck, varav tre av dem gick i championklass, bäst lyckades dock Pelydryns Edvin som vann championklassen, men
fick inte det norska certet och vinnar titeln med sig hem till Småland
av de tre juniortikarna, fick endast min egen Virrus (Trigger Hot'n Sweet) en etta och vann givetvis klassen och fick hp, Den enda ungtiken fick en slät etta (tror jag, kan ha fått hp) fyra öppenklass tikar Annie placerade sig som 1-3, och vann klassen gjorde den norska tiken Casseins Baia De Guanabara.
Hela sex championtikar på plats, bla WW-08 "Kristin" och själv hade jag med Karins Doris, SU(u)Ch Freckles Ginger Rogers, men med tanke på den hårda konkurrensen trodde jag loppet var kört, men se där, vi vann championklassen med ck och nu var trodde jag att vi skulle få vårt norska championat med oss hem, tätt i haserna på oss följde Westaway Red Clover, och den svenska tiken

Hammalgårdens Star Light "Daisy" som alla fick CK, Kristin på fjärde platsen fick ej ck,. Tyvärr så snubblade DOris  på målllinjen även denna gång, då cert och NV-09 gick till ÖPpen Klass tiken,  tror inte att det blev något cacib ???
Ja det är bara att ta nya tag med Doris

Björn vi träffa sin nya familj och kommer heta Biko, och vi önskar dem lycka till

Björns sista dag hos oss

Ja så skulle jag då äntligen få träffa Åsa Dhens Next In Line At Freckles "live" och jag blev inte besviken, en mkt snygg tik med ett ljuvligt temperament
 
Åsa
Kommer deläga Åsa med hennes uppfödare Denise
Kennel DHens   Inga problem för varken Åsa eller Björn att få följa med in på utställningen, något de klarade av gallant, Naturligvis tillbringade de största delen av tiden i sina burar, men så skönt slippa lämna dem i bilen
Hemresan gick gallant hon sov som en stock i bilen, väl hemma var det fullfart så sent på lördagskvällen skickade jag ett SMS till Denise och undrade var avstägningknappen satt
Ja helt underbar är hon och jag hoppas vi får får riktigt roligt tillsammans i skogen och i utställningsringen

Igår var det SSRK utställning i Umeå, med Sara Nordin som officiellt debuterade på vår ras och Sara hade dragit fler anmälningar än NKK vinnarshow, 33 anmälda hundar !!!!  Bäst gick det för Kungen av Norrland, dvs NUCH SU(u)Ch Freckles Royal King  "Hugo"  Grattis Tina det gjorde ni bra,
Otto F Nils Utterman slutade som BH-3
Certen tilldelade Umanioras Spirit och U Molly, den först nämnda blev champion. BIM till SU(u)Ch NUCh U Sirikit, "Siri" 

Att det är kallt och regnig och ruggit ute har Virrus tagit fasta på

Knäppa hund
Hon har bitit ett stort håll i en fäll, trär in huvudet och får därmed en alldelese egen komponerad "kappa"  Hon är bara helt underbar, aldrig en tråkig stund med Virrus i huset

Frk Studza valpar växer så det knakar, de bara sover och äter, och har det riktigt bra, frk Studz blir mer och mer social och vill gärna komma och ligga i soffan en stund
Nu väntar en spännade vecka med pingpongbollarna, då valparna börjar upptäcka varandra och komma igång och leka,  och när det är dax för dem att flytta, jag då är både jul och nyår över för denna gång

Nu tar vi den berömda Time Outen och går i ide fram till SSRK utställning i Strömholm då det blir debut för Åsa

Naturligvis blir det ett besök på Stora Stockholm men bara som "turister"

Tänk om det någon gång kunde sluta regne VILLLLLL ut  i skogen med flocken
Ha en bra dag
 

 

Av Carina Arvidsson - 24 november 2009 19:01

I fredags fick gubben ta bilen, jag hade bara Topsan och Virrus att rasta så det fick bli en tur i den närliggande skogen
  
Virrus och Topsan 
Otroligt bekvämt att bara ha två hundar, fast kanske inte denna dag de rullade sig  båda i något välluktande så de fick bli duschen när vi kom hem, pannan var inte på, se fick nöja sig med att bli duchade i kallvatten
  
Topsan börjar få riktig bra kondis igen

 
igår trimmade jag Morris, Freckles Rabalder, 10 månader en riktig snygg kille som jag hoppas kunna övertala matte att få ställa ut till våren  Älskar hans huvud och uttryck, WOW vilken kille, han är en son till Robban och Tilde (Glittertind)

På lördagen var jag på föredrag parning och valpning, trevlig föreläsar och mycket folk men tyckte mycket var "skåpmat" och tiden räckte inte till för omfattande disskusioner, hur som helst alltid får man med sig något hem

Virrus favoritsysselsättning, fågelspaning     

Idag tittade faktist solen fram typiskt när man har  tidsbrist och inte hade en chans komma ut i skogen, men en tur på gärden blev det och Björn fick följa med ut och även frk Studz pockade på att få följa med

Björn ute i stora vida världen

Tom  Virrus ser förvänad ut att det INTE  regnar,

Så har jag hunnit med en tur till Katrineholm och Pär Arvidsson för ögonlysning av Pizzerian, dvs F VIld och Galen och det var så bra det bara kunde dvs ua

Mamma Tosca och Pizza

VIlket innebär att Pizzan kommer paras på nästa löp,    är väldigt sugen på att spara en valp på ett eller annat sätt då jag inte har någon Tosca dotter hemma, så ett barnbarn skulle passa bra, så nu gnuggar jag geniknölarna, om jag har några vad vi ska använda för hane till henne

OBS att ni nu kan premumerera på bloggen, scrolla ned i vänsterkanten så ser ni

     

Av Carina Arvidsson - 19 november 2009 15:00

Hultsjön, mitt paradis på jorden, speciellt under höst,vinter då inte huggormarna är vakna, men idag mötte jag två karlar med skarpladdade vapen,det var ute och jagade älg. De var på väg tillbaka från sitt pass och pratade högt så jag hörde dem och hann koppla upp hundarna. tack och lov så försvann de från skogen, fattar de inte att det är MIN skog



Virrus, Topsy och Pizzan gänget som var med idag

Men så tråkigt att de ska regna var eviga dag när vi drar till skogs, men en vacker dag så ska väl solen titta fram igen

Naturligtvis så stod BAD på schemat, Topsan överlycklig att slippa mamma rollen och få fritt fram i badet hela vintern, ja i alla fall så länge som det är isfritt

Topsan får göra jobbet 

Så snor Virrus och Pizzan pinnen när Topsan kommer närmare land

Loch Ness odjuret fann vi också i sjön


Virrus och Pizzan på fågelspaning

Lite lek hinner vi också med


Björn och Jenka

Hade mail från Björns blivande husse som undrade lite vad Björn fick med sig hemifrån, något som luktade hemma, eller något liknade. Vad Björns husse inte vet är att vi kommer skicka med kompisen Jenka, så Björn känner sig hemme  Undrar vad husse tycker om det och om Björns blivande husse kommer gilla att få två hundar

Har fått en affärside tack vare en kompis på FB, och det handlar om det vaccinations kaos som varit ute på Örebro Mässan, de har ju infört en sk barnkö
Mitt förslag är att hyra ut sina barn få dem vaccinerade på köpet och en vuxen kan låna ett barn och ställa sig i barnkön. Bra ide va, man skulle haft ett tio tal barn att hyra ut per dag för en hundralapp per barn

                     

Av Carina Arvidsson - 18 november 2009 14:39

I måndags tog jag med Pizza, Virus och Topsy på en härlig långprommenad i skogen, blött var det så det räckte och blev över, men så skönt det var att bara gå och se på hur hundarna njöt

Vatten = welsh  de är som ungar bara måste plaska i vattnet

Var riktigt skönt ute i skogen och vi njöt allesammans

Sötare hund är virrus får nu nog leta efter hon är söt tom när hon är våt

På eftermiddagen hade jag tänkt mig till Ericssons gamla fabriker i Kumla för att bli vaccinerad mot nöff nöff sjukan, men det hade resten av Kumlas befolkning också total KAOS  men lååånga köer med både folk och bilar, så jag bara tog ett varv runt parkeringsplatsen och åkte hem
Väl hemma kollade jag på Kumla vårdcentrals hemsida och såg att vaccinet var slut, tack och lov man inte ställde sig i kön

Igår beslöt jag mig för att göra ett nytt försök, denna gång i Pålsboda som bara ligger 12 km hemifrån,de skulle börja vaccinera kl 14, så jag var på plats 13.15 och efter låång väntan i kön kom en tjej och delade ut nummerlappar, jag  fick nr 79 och tänkte att bra klockan blir 14 så går det fort 
De delade bara ut 150 nummerlappar så det blev en del sura miner på folk som var tvugna vända hem igen, ordet kaos passar fint, där stod jag i kö i 2.5 timma, mesta delen utomhus, inget att sitta på, tur det inte regnade, Tack och lov upplever man sig som frisk och kry, så det gick bra, tyckte synd om mamman framför mig som stod med en 7 mån barn i famnen hela tiden. Många dessutom 80 + och hade svårt att gå och där fick de snällt stå i kö och vänta. Många kom med färdtjänst blev avsläppta bara för att inse det fanns inget vaccin då det var bara ringa på färdtjäns och åka hem igen
Sedan när vi väl kom in skulle det fyllas i en hälsodeklaration, varför kan den inte finnas på nätet så man har den klar när man kommer dit, givetvis ska den även finnas där för de som inte har tillgång till en dator,  nej smidigt ska det inte vara. Sedan stod det i tidningarna att pålsboda fått 500 doser vaccin men pga personalbrist vaccinerade men endast 200 personer ???
de hade öppet mellan 14-16 men hallo hade inte personalen kunnat jobba över
Det tog 1.5 timma innan jag var klar och då hade jag som sagt nr 79 inget löpane band här inte.

Studzas valpar växer och frodas, och ökar fint i vikt, Idagläget är alla tingade. "Värre" är det med frk Studz, hon har inte fattat att man måste gå ifrån de små några gånger per dag för att kissa och bajsa, det tog 1.5 dygn innan jag fick henne att kissa, bajsa har hon ännu inte gjort, ska gå en sväng med henne senare

3 dygn gamla, tiken ligger främst med pricken på huvudet  

Björn har fått vara ute i trädgården och busa iag, men VAR är solen den bröt fram någon timma, men då hade vi inte möjlighet vara ute

Sötnosen Björn (David Copperfield)


Här undrar han hur man tar sig upp på bordet

Björn skrämde nämligen slag på mig, satt vid datorn och när jag kommer ut i köket står nio veckors valpen på köksbordet    , tur han inte hoppade ned och bröt benen.
Vet inte hur han lyckat komma upp, kanske topsy apporterade honom för hon var också uppe på bordet 




  

Av Carina Arvidsson - 16 november 2009 09:16

Frk Studz(SUCH Trigger K New Tricks)  valpade i går, Allt gick bra men jag börjar undra vad vi har i vattnet i Hällabrottet, då jag har lyckats med att få 15 hanar och 3 tikar i år, naturen är inte snäll mot mig,men mor och barn mår utmärkt och det är det viktigaste. 3 hanar och 1 tik blev det, Studza var vänlig nog att valpa på eftermiddagen, så här slapp vi nattvak, Tack för det Studzan. Stolt  ???? pappa är Yesper (SUCH Mattssons Yesper)  som bor hos Marie & Bengt


Frk Studza pysslar om den först födda, som hon  passade på att föda i soffan i vardagsrummet


nöjd Studza med några timmar gamla valpar

Nu har även Billy och Roger flyttat, Billy som nu heter Leo har åkt den långa vägen till Stjödahl utanför Trondheim och kommer nu kallas Leo

Roger  hade en betydligt kortare resa då han "bara" skulle till Nora, 

I fredags var "farmor" Yvonne och hjälpe till att göra en "grind" till valprummet, har bett gubben i flera veckor men han han får aldrig ändan ur vagnen som man säger. Det blev kanon, tack Yvonne,

Som vanligt med welsh i huset har man ett helt gäng som mer än gärna hjälper till eller saboterar, beror lite på hur man ser på det hela

Ja nu är Björn ensam kvar, han ska gå kvar fram till NKK.s utställning i Lilleström, och sedan flyga vidare till Grong tillsammans med husse som även han heter Björn, så jag gissar att han inte får behålla namnet när han blir norrman. Men vi ska passa på att njuta och gossa med honom det 14 dagar vi får ha kvar honom. Mamma Topsy är överlycklig att ha en valp kvar, uj vad han blir ompysslad, och hon bjuder fortfarande på en slurk mjölk till frukost,

Björn (F David Copperfield) 8 veckor

Nej nu ska jag ta en "dust" med frk Studz hon tycker det är helt onödigt att gå ut och kissa, 

Ska även passa på att ta enskilda bilder på valparna      

   

  

Av Carina Arvidsson - 13 november 2009 08:00

Idag är det ingen vanlig dag för det är Cissies födelsedag,   idag skulle Cissie fyllt 27 år !!!!
Cisse var min stamtik, och bättre start för min uppfödning kunde jag aldrig fått

 
Cissie

Cissie, som var döpt efter sången  Sissa av Lasso,  "riktiga" namn var  NUCH Triggers Wait And See,  Minns ännu  idag då vi åkte  ned till Catarina på Kennel Trigger för att hämta hem henne
och välja ut vilken av de fyra tikarnas som skulle få följa med till Örebro (bodde där då)
Valet stod mellan två av tikarna och jag hade svårt att bestäma mig, men valet föll slutligen på Cisse och tur var väl det, den andra tiken gick till en finsk uppfödare och och den tiken hade tyvärr hd. Så med lite oflax hade jag valt den andra tiken och ja då hade jag inte haft min supertik att starta min uppfödning med

Cissie var en "once in a lifetime" tik,  Topsy påminner mycket om henne i sin arbetskapacitet, allt jag gjorde ställde Cissie upp på.  Hon var tex NUCh,  med dagens regler hade hon även varit SUCH, UTAN u, då hon även var jaktprovsmeriterad.
Men  på den gamla goda tiden bestod jaktprovet att samma dag klara släpspår, vatten och fältet, Fält och släp var piece of cake för henne, hon blev i princip godkänt på fältet varje gång hon startade, och likaså på släpspåret. Vattnet var hennes akilles häl, hon HATADE att apportera måsen, och tyvärr misslyckade hon för det mesta.
Ett prov glömmer jag dock aldrig, det började med vatten och hon gjorde ett klockrent vattenarbete, fältet gick super och hon låg  på en 1ökl, nu var det bara släpet kvar och det hade hon aldrig missat, Men nu var jag så nervös så jag hackade tänder, och Cissie tog inte alls spåret utan satt och stirrade oroande på mig, som sågs svimfärdig ut, så vi fick nöja oss med 3 ökl igen

Ett annat prov jag minns av en helt annan anledning, även här startade vi med vattnet, ja vatten var väl synd kalla det en lersörja ut till simbart vatten och en mås som säkert dött för flera år sedan, hon gick ut 2 meter i sörjan och där stod hon som fastfrusen, hon tänkte inte gå ut och hämta måsen, så sedan fick vi inte fortsätta längre, domaren skällde ut mig och sa att vi "stockholms damer" skulle inte uppta hans dyrbara tid med att försöka få våra soff & bull hundar till champions  Hur kan man bete sig så, Nu var jag tack och lov ingen nybörjare och visste min hund kapacitet
Det roliga var att profilen Erik Echard De Mant dömde elitklassen, jag valde och följa den resten av dagen och vid lunch sammastrålade vi igen,  Då frågar Erik hur det gått för mig och jag sa som det var att vi blev utslagna vid vattnet, då vänder sig Erik till den andra domaren och säger att det var synd du inte fick se welshen på fältet, hon är  kanon !!!!  Gissa om jag stolt gick därifrån

Två av hennes valpar klarade också jaktprovet min egen F Annie Get Your Gun som gick till pris VARJE gång hon startade på prov, samt kennel Thawrounds SU(u)CH SVCh LP 1 F Miss Decibell
Margareta Holms SUCH Freckles Inspiration var ett barnbarn till Cissie

Samma helg som Cisse blev NUCH startade vi på ett jaktprov dagen innan, hon vann klassen och så var det bara hem och och bada och sedan mot Norge där hon fick cert och blev BIM

Cissie blev också BIS-2 på WSSK Club Show

Hon startade på viltspårsprov en gång med främmande förare, jag hade brutit foten, och det fixade hon gallant,  1 elitklass (de hette så på den tiden) och provets bästa hund

Hon användes mycket i "praktisk jakt" och lånades in bla av tyskar som jagade fågel i Örebro trakten, och många lånade henne som eftersöks hund

En Cissie får jag nog aldrig mer,men hoppas kan man ju alltid,  Går allt som planerat hämtar jag hem Åsa från Kennel Dhens, som har Cissie i sjätte generationen, och både Åsas mamma Bibbi och mormor Clio (Biggans dotter) håller samma kapacitet som Cissie så man kan ju alltid önska

Tyvärr blev det inte vad jag tänkt med några av de valpar jag sparade efter Cissie,  ANnie var ingen "vacker" tik, men hon hade sina cert, det hade i princip alla welshar som ställdes på den tiden, men hon var en arbetsmaskin, som sin mor, tyvärr fick annie problem med sina höfter efter sin första och enda kull (10st) hon visade hälta och vid förnyad röntgen såg inte höfterna bra ut, så någon mer kull blev det inte på henne (hon var röntgad ua som 1åring)
Sparade också tiken F Bagatelle, som jag delägde med en väninna och det blev Baggis som via  sin döttrar Jullan & Bonnie  samt  barnbarnet  Biggan som framör allt fört  Cissie gener vidare
I sista kullen sparade jag Stina  NUCh Freckles Dirty Dancing, en av de vackraste tikar jag fött upp men bla 22 x BIR, BIS-2 SSRK  BIG placerad SKK, BIS-2 på rasspecialen från veteranklassen och ett flertal BIS veteran på SSRK
Men allt är inte guld som  glimmar, efter två kullar på Stina där avkomman inte höll hälsomässigt  så blev det inga fler kullar på henne, utan Stina fick nöja sig med en karriär som utställningshund, något hon älskade mer än allt annat här i livet, ja förutom MAT förstås

Tack Catta för att jag fick köpa Cisse för snart 27 år sedan. Hon kommer alltid ha en STOR plats i mitt hjärta.

SOm parentens kan nämnas att Cissie kullbror som fick sin titel  SUCH Triggers Winston, ägdes av Karin Hellström, tidigare bla sekreterare i WSSK






 

Av Carina Arvidsson - 11 november 2009 11:38

Förstår inte vart tiden tar vägen, kan det vara åldern ???  Nä det kan jag inte tänka mig eller hur
Helgen som gick var det mer än fullt upp, som vanligt.
I Danmark var det dubbelutställning, DKK Herning Int x 2 Anna Carin & Figger Maria reste dit med Kroken, Tjuven och Figge och det blev fullpott !!!!  vad mer kan man begära
På lördagen dömde Trygve Heyerdal, som fann sin vinnare i Marias Figge, SU(u)Ch NUCH Smörsoppens Tjatte som fick cert & Cacib och därmed även Nord UCH  Grattis Maria
tätt i haserna kom Kroken och Tjuven, Kroken skulle även in i stora ringen och tävla om Bästa veteran  och fick med sig en flott Best In Show-2 veteran hem. Grattis ANna Carin och Kroken (Int Nord Uch Freckles Royal Rebell) 

SÖndagen dömdes av en dansk domare, Figge lämnade walk over, då Maria var rädd att få simma hem (det var anna carina som körde) nu slog Kroken till full  ut och blev BIR,  med "brorsan" Tjuven NordUCh Freckles Prince of Thives som även fick det efterlängade cacib
Grattis igen

BIR INt Nord UCh Freckles Royal Rebell  BIM den norska tiken
NUCH DK Ch Westaway Red CLover som även var BIM på lördagen

I Åstorp ställde Gunilla SPeedy (SU(u)Ch LP 1 Freckles SPeedy Gonzales) i veteanklass, de cifk hp och slutade sedan som BIS-5 veteran. Dömde gjorde Moa Persson som inte tilldelade någon av hanarna ck, BIR cert om jag inte är fel underättad Pelydryns Loppan, Grattis Kicki och Lotta,Hon är bara helt underbar, ja loppan alltså

I Grängesberg skipade Åke Sjöström rättvisa och fann sin vinnare i nyblivna veterantiken
Iagos All'bout the Money, och BIM till Yatzy, SU(u)CH SVCH Billlbens Boom Boo  Grattis

SJälv ägnade jag mig åt valpleverans under helgen, nu har Roy, Blixten och Benny flyttat hemifrån, Blixten och Benny hem till "gamla" welshägare och det känns alltid tryggt

Han dock med att gå på welsh prommenad, ett drygt 10 tal welshar trotsade det gråtrista vädret för en härlig prommenad, extra roligt var att idag hade vi sällskap av Marcus och Camilla som kommit ända från SKövde och hade med sig Topsy dotter Selma som jag inte träffat sedan hon var 8 veckor  Pga av det regndisiga vädret så blev det inte många kort

Familje bild  Topsy valparna Selma och Dexter, pappa Trygve och
Trygves son Virus från Kennel Trigger

 
När Lena kollar vad hon har i ryggsäcken får hon genast en massa beundrare

 
Nellie och Selma "grälar" om en värdefull pinne Dexter kollar nyfiket 

Sigge sökte "tröst" hos matte Birgitta, han gillade inte när de vuxna hundarna grälade   
     


Hundarna sätt att hälsa på varandra, dvs kolla bak och fram

Igår var det stora trimmaredagen, först ut var Robban och Pizza sonen Sigge

Visst blev han fin

på eftermiddagen kom Sigges syster Vera och vi hann förutom trimning med tur ut med hundarna  Härligt mina hundar har blivit lite åtsidosatta den senaste tiden, men det ska vi råda bot  på nu
 
Virus i full frihet
 
Vera tyckte också det är här var kul
 
Topsan hängde också med men konditonen är ännu inte på topp efter valpkullen, men

det jobbar vi på
Det märktes speciellt när de lyckade stöta upp en hare  och då hängde hon inte riktig med ungdomarna

Hann även med att åka till veterinären och få Roger och Billy veterinärbesiktigade och vaccinerade så nu är de också klara att packa resväskan och flytta till egna familjer vilket de båda gör i helgen, Då blir Björn ensammen här några veckor innan han drar väster ut till Norge

Idag står trimning på schemat igen, Freckles gymmet har öppnat för det är Trygve den andra som kommer och att säga att han uppskattar att trimma är att luras,nåja med gemensamma krafter lyckas vi få ordning på trygves päls              



   


Av Carina Arvidsson - 5 november 2009 09:38

5 november, ett datum jag alltid kommer att minnas, av ett par anledningar. Hade under hösten mer eller mindre bestämt mig för att det skulle bli en welsh tik  till sommaren så den 5 november 1972 åkte vi upp och besökte Stora Stockholm för första gången och bekanta oss mer med rasen. Och nu fanns ingen tvekan, en welsh skulle det bli och BIR hunden NUCH Bryn of Tarbay var så trevlig och vacker,så nu var det bara hem och längta efter sommaren

Trettonhelgen 1973 firadade min moster som fyllde år och in den lokala tidningen  hittade jag följande annos  Welsh Springer Spaniel valpar till salu, då kullen fanns i Vingåker och vi skulle hem till Örebro kunde man ju ringa och kolla läget och bara "titta"
Resten är historia, kullen var född den 5 november och pappa var Bryn of Tarbay, att det sedan blev en hane mitt i vintern har vi aldrig ångrat


Mysack efter att ha vunnit BIM i Borås 1976

Tack Mysack för allt du förde med dig, tyvärr blev det inga avkommer efter dig då du tyvärr var steril, men uj så roligt vi hade i 14 år, du ställde upp på allt mina påhitt, tom startade på spanieljaktprov vid NIO ÅRS ÅLDER för första och enda gången, tyvärr ville han inte blöta tassarna så det blev en nolla,  Har många lyckliga minnen med dig, men måste nämna två
Myscak var den första svenskuppfödda welsh att vinna BIR BIG BIS-2 på Internationell utställning denna gång i Tönsberg 1976
När vi sedan fick den röd-gula BIR rosetten på stora Stockholm av legendariska Cathrine Sutton glömmer jag heller alrig, då var Mysack 12 år gammal
Han blev nästan 14 år gammal och var inte sjuk en enda dag i sitt långa liv,  älskade att jobba och showa vilket resulterade i inte mindre än 10 x BIS veteran på SSRK
Cirkeln slöts många år senare då hans uppfödare Gunnar Ottander köpte en tikvalp av mig
Freckles Bewitched, en kullsyster till Jullans mamma  F Bagatelle

Igår var jag och parade Millan, Freckles Fröken Fredriksson med Archie och tror ni inte att nu var det Siw och Carina väder, så här såg det ut utanför fönstret då jag halkade iväg på sommardäcken tack och lov bara 3 mil, så nu får jag sätta fart på gubben att skifta däck


Parningen gick som den brukade, snabbt och lätt. Archie var nog tacksam att det inte blev som förra gången då han fick lämna sina dyrbara droppar i ett provrör för export till Slovakien och Kennel Minebas

Alla valparna är nu placerade Kerstin som tidigare var ägare till Morris (Merry Ones Lord Langley) var på besök igår och vem kan motstå Benny som flyttar till Pershyttan i helgen.
Flyttar i helgen för också Blixen och  Roy
 
Är det detta man kallar fyllehundar fast man kanske inte blir så berusad på COla Zero
om man inte spetsar den med något

 
Visst är de söta,Blixten och Billy och det är nog  Roy eller  Roger som sitter bakom

Dax göra sig klart för en stadstur och köpa hundmat mm, blir att ge sig ut i halkan igen
       

Ovido - Quiz & Flashcards