Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Det ska börjas i tid samt valpleverans

Av Carina Arvidsson - 28 februari 2011 14:53

I helgen var det dax för Jack och Pizzas valpar att ge sig ut på egen tass i vida världen, och som vanligt har jag fått jättetrevliga valpköpare,. Tiken Pasta, nu Disa ska jag deläga med Sussie som är dotter till Kristina Anjou Kennel Vindhäxan,  Kristinas andra dotter Lisa äger valparna pappa så man kan enkelt säga att vi håller det inom släkten,  Sussie  äger också valparnas farmor Frida

Sussie med Disa, tänk vad tiden går, har ju känt Kristina sedan början av 70 talet och jag minns Sussie som 10-12 åring, tur dock att man själv inte blir äldre

Även Patrick nu Sigge gick till en "gammal" welsh ägare, Fam Thor, som även har 8 år gamla Chess, en halvbror till farmor Frida

Familjen Thor med Chess och Sigge

Paul hamnade i SÖderhamn och heter nu Q och Prinsen som nu heter Peppe flyttade till Borås trakten och ska satsa på en agility karriär

Kvar finns Jamie Oliver tidigare Petter att boka, idag fick han följa med sina "stora syskon" ut på deras runda, det ska ju böjas i tid, 
Åkte till ett stort gärde där Tops, Virre, Studz och Centra kunde rusa av sig energin och Jamie fick nöja sig med att utforska omgivningen

Några bilder på dagen

Inte ofta man får alla på samma bild

 
Tops njuter av friheten


Virus är åter hemma efter att ha varit i Fjugesta några månader, det firad hon med en harjakt idag


Virus  gillar verkligen att springa


Tops


Studz


Tops och Centra ser ut att tycka det var onödigt dra med lill skiten


Vänta på mig


Jag kommer så fort jag bara kan


brrr kallt om tassarna


Hur söt får man va 


Cirkus Freckles yngste medlem Jamie Oliver

www.kennelfreckles.se        

 
 
Ingen bild

Gun

28 februari 2011 18:13

Jaha, vad säger man. Sedan början av 70-talet.
Låter bekant. Är det verkligen så länge sedan åxo blev bekanta. Inte är vi väl gamla, eller?
Vilka härliga bilder, på dagens utflykt. Lill-killen springer på bra. Verkar pigg och glad,
som alla welshar är.

 
denise

denise

6 mars 2011 18:16

Herlige bilder som vanlig - jeg flyttet til Norge i 1970 og jeg er som deg fremdeles ikke gammel. Tiden flyr, bra at vi ikke helt følger med:)

http://www.dhens.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Arvidsson - 10 maj 2011 13:45

I torsdags var Linda och Alma på besök tanken var att introducera dem i det roliga med viltspår, Alma superduktig att spåra men tyckte nog att de andra hundarna var roligare än klöven, sedan tog vi en sväng till Sjötorp så att Pasta och Alma fick bus...

Av Carina Arvidsson - 26 april 2011 15:54

Vad läser jag i dagens Nerikes ALlehanda  Jo följandeVarg nära Hallsberg Ung hona med spårsändare på vandring i Närke En ung varghona befinner sig just nu på vandring genom Närke.  I går natt befann hon sig i närheten av Kumla och HallsbergSå det...

Av Carina Arvidsson - 18 april 2011 14:01

Som vanligt hos Cirkus Freckles har vi inga fritidsproblem, I lördags var det dax för det första styrelsemötet som nyvald ordförande i kooikerklubben,  det var till att gå upp i ottan, då jag hade närmare 30 mils körning framför migSamtidigt passade ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Ovido - Quiz & Flashcards