Direktlänk till inlägg 18 april 2011

styrelsemöte, valpning och en lycklig anki panki

Av Carina Arvidsson - 18 april 2011 14:01

Som vanligt hos Cirkus Freckles har vi inga fritidsproblem, I lördags var det dax för det första styrelsemötet som nyvald ordförande i kooikerklubben,  det var till att gå upp i ottan, då jag hade närmare 30 mils körning framför mig

Samtidigt passade Millan äntligen på att valpa, tiden gick ut på onsdagen men som vanligt hade hon inte så bråttom, gick över tiden även förra gången så Milal gillar att hålla oss på halster

Trött men lycklig Milla, stolt fader är Albin, från Kennel Hot SPices

Idag var det sommarväder, och jag åkte tidigt ut till skogen för då var nog största chansen att det var ledigt på MITT ställe, idag talade ANnie högt och tydligt om att nu kände hon sig pigg nog att följa med så självklar fick hon bli med och jag lastade in SEX hundar i bilen och åkte mot Hultsjön

 
Annie njuter av barnledigheten

Busa med pinnar gillar både Virus och Centra

Här leker Virus med Topsan som fortfarande busar

Leken fortsatte i vattnet

Virre spanar som vanligt pippi på pippi
 
Rivstart i vattnet, virus vem annars

Virus och ANnie

Virus Topsan, ANnie och Centra (Studza är på sorkjakt)
 
Bildbevis att Studza var med på prommenaden

Åkte sedan hem och drog till blåsippshagen för fotografering, tyvärr var det inte min dag, batteriet slut och den enda torra hunden var Frk Studz
 
Visst är hon vacker  Frk Studz  SUCh Trigger K New Tricks

Avslutar med dagens valpbild

Annie och Robbans valpar 10 dagar gamla

www.kennelfreckles.se   

              
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Arvidsson - 10 maj 2011 13:45

I torsdags var Linda och Alma på besök tanken var att introducera dem i det roliga med viltspår, Alma superduktig att spåra men tyckte nog att de andra hundarna var roligare än klöven, sedan tog vi en sväng till Sjötorp så att Pasta och Alma fick bus...

Av Carina Arvidsson - 26 april 2011 15:54

Vad läser jag i dagens Nerikes ALlehanda  Jo följandeVarg nära Hallsberg Ung hona med spårsändare på vandring i Närke En ung varghona befinner sig just nu på vandring genom Närke.  I går natt befann hon sig i närheten av Kumla och HallsbergSå det...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Ovido - Quiz & Flashcards