Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Valde fel dag

Av Carina Arvidsson - 16 februari 2011 15:50

 Börjar med att i lördags var det dax för årets första ringsekreterare uppdrag, kul att vara igång igen, som vanligt var det jag och min vapendragare Therese som denna gång begav oss till Cavalier sällskapets inofficiella utställning i SOllentuna, vi hade 86 hundar !!!! som vi skulle klara av på 4 timmar, då de fått så mycket  hundar så en ny domare och nytt pass skulle börja  kl 13.  Vi klarade nästan tiden var klara vid 13.30  jobbade för Mats Jonsson vilket var extra kul då han är "vår" färskaste domare på welshen och han hade även sex hundar att bedömma och här plockade han ut samma favorit som mig  SÄllebäcks Delicat, kanske bådar gott för framtiden

I söndags var det tänkt att jag skulle gå med på welsh promenanden men -16 och huvudvärk efter att ha lystnat på bjäbbande hundar i SOllentuna i timmar och åkt på  E 18 som mer var ett tvättbräde gjorde att jag kände mig helt slut  Hörde det bara var tre hundar på promenaden
Så i måndags hade jag min egen welsh promenad,  med FEM hundar på samma ställe

Cirkus Freckles i full frihet

Ja sedan skulle jag till Nerikes ALlehanda och hämta makelatur (stavas det så) och hade lyckats välja helt fel dag, stadens alla blomsterhandlare hade varit och hämtat tidningar till sina blommor, det var ju Alla Hjärtans Dag, ja ja så det kan bli  men en bunt fick jag med mig i alla fall

I går åkte jag till mitt favoritställe och möttes av 40 cm snö och plogade skogsvägar Kan det bli så mycket bättre


Iag hade jag först besök av söta Alma  Freckles Hedwig Eleonora en riktig karamell som jag nog ska stjäla då jag passar henne 1 mars

Söta Alma

Sedan fick jag för mig att åka till HUltsjön, en dåligt val, det var 50cm snö i bland bar skaren ibland inte jag pulsade stånkade och ramlade mer än en gång men kom så småningom fram till sjön

Centra spanar över hultsjön

 
Världens vackraste kooiker  frk Studz  SE UCh Trigger K New Trick, om jag själv
får bestämma


Studza  Felix och PIzza på sjön

Allt är bara bra med valparna, men börjar undra om valpköpre är på FN lista som en utrotningshotad art, så tyst på telefon har de aldrig varit när jag haft valpar, det finns ännu chansen att få en fin hane från kullen

Valparna har också gått AMS kurs och kan med fördel även användas som älghundar
och laga till älgen kan de säkert då kullen fått namn efter kända engelska kockar, vore väl inte dumt ha sin egen Jamie Oliver hemma

www.kennelfreckles.se          

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Arvidsson - 10 maj 2011 13:45

I torsdags var Linda och Alma på besök tanken var att introducera dem i det roliga med viltspår, Alma superduktig att spåra men tyckte nog att de andra hundarna var roligare än klöven, sedan tog vi en sväng till Sjötorp så att Pasta och Alma fick bus...

Av Carina Arvidsson - 26 april 2011 15:54

Vad läser jag i dagens Nerikes ALlehanda  Jo följandeVarg nära Hallsberg Ung hona med spårsändare på vandring i Närke En ung varghona befinner sig just nu på vandring genom Närke.  I går natt befann hon sig i närheten av Kumla och HallsbergSå det...

Av Carina Arvidsson - 18 april 2011 14:01

Som vanligt hos Cirkus Freckles har vi inga fritidsproblem, I lördags var det dax för det första styrelsemötet som nyvald ordförande i kooikerklubben,  det var till att gå upp i ottan, då jag hade närmare 30 mils körning framför migSamtidigt passade ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Ovido - Quiz & Flashcards