Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Var rädd om varandra

Av Carina Arvidsson - 29 mars 2010 14:53

Helgen blev inte som det var tänkt,  Började redan på fredags förmiddagen med stopp i avloppet och början till en swimming pool i källaren, så det blev till att kalla på slamsugen
Räddade det viktigast i källaren dvs hundmaten

Fick även ta farväl av en "gammal" valpköpare som blivit en mycket god vän till mig under närmare 20 år, A L skulle  fyllt 80 år i maj men var fram till ett år sedan mycket pigg för sin ålder, och något av en extra mamma för mig under många många år.
Nu hoppas vi att Tosca tanten, snart 13 år  får hålla sig pigg och vital i många år till så Inger får sällskap i stugan

Finns det något härligar än att ta med sig hundarna ut på en långtur i skogen, då glömmer man det mesta, Idag sökte vi oss till ett ställe vi inte kunnat åka till på hela vintern, det var mer snö kvar än jag trodde, men hundarna fick ändå tillfälle att springa av sig
Stackars hundar som tvingas gå som koppelfångar hela sitt liv. Idag verkar det moderna att lära sina hundar allehanda konster mm, men att jobba med följsamhet så att hunden kan få förtroende att få vara lös i skog och mark tycks inte var lika viktig
Är väl ingen större beundrare av Anders Hallgren men det ligger mycket det uttryck han mytade Lyckliga Lydiga Hundar
Har väl inte 100%  lydnad på jyckarna med de följer fint med i skogen och det är sällan de ger sig iväg på egna utflykter, det beror oftas på att jag inte haft ögonen med mig,och stoppad dem i tid

Några bilder från dagen

Fortfarande mycket snö kvar i skogen på vissa ställen

Lycklig frk Studz i snön

Här är det Virrus som kämpar sig fram i snön

Flyger fram gör dock Åsa

Den flygande holländaren känne väl alla till men idag träffade jag på den flygade norskan

Virrus har börjat ligga i hårdträning för nästa sässong av Let's Dance
undrar om det blir extra stil poäng här

ÖPPET VATTEN  Yes badsässongen kan börja, det var dock fel hund som 

gjorde premiär doppet,  Virrus  hoppade raskt i vattnet medans Topsan hade
andra "viktiga" saker för sig
Hon hade hittat en stor fläck med urin, som luktade "bäver"  tom jag kände lukten undrar vad det kan ha varit för djur,   vildsvin kanske

     
                 



 
 
Lena, Selma & Inez

Lena, Selma & Inez

29 mars 2010 16:06

Oj vad mycket snö ni har kvar!Här i södra Småland finns det bara lite fläckar kvar och vi kan äntligen njuta av våren!! Idag ska Inez ut på cykelpremiär, här ska byggas muskler!

http://www.welshbus.se

 
Susanne

Susanne

29 mars 2010 19:03

Det kanske luktade just BÄVER vem vet? Funderade just på vem som dött. Sorgligt, hon har ju verkligen varit en extramamma för dig eller er t.o.m Kram från oss o pussa Pizza, kommer över nån fm fast jag vet inte vilken. Premiärveckor innehåller mycket man inte vet först.

http://kraxrevynytt.blogspot.com

 
Marie & Bengt

Marie & Bengt

30 mars 2010 09:59

Det var så tråkigt att höra om A L.
Hoppas Inger och Tosca mår efter omständigheterna bra. Hälsa Inger från oss. Hoppas hon kommer ihåg oss. Vi träffades ju några gånger på den gamla goa tiden. Men minns hon inte oss kanske hon kommer ihåg Kiwis ohängde son Morrgan!

http://www.gardenpatch.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Arvidsson - 10 maj 2011 13:45

I torsdags var Linda och Alma på besök tanken var att introducera dem i det roliga med viltspår, Alma superduktig att spåra men tyckte nog att de andra hundarna var roligare än klöven, sedan tog vi en sväng till Sjötorp så att Pasta och Alma fick bus...

Av Carina Arvidsson - 26 april 2011 15:54

Vad läser jag i dagens Nerikes ALlehanda  Jo följandeVarg nära Hallsberg Ung hona med spårsändare på vandring i Närke En ung varghona befinner sig just nu på vandring genom Närke.  I går natt befann hon sig i närheten av Kumla och HallsbergSå det...

Av Carina Arvidsson - 18 april 2011 14:01

Som vanligt hos Cirkus Freckles har vi inga fritidsproblem, I lördags var det dax för det första styrelsemötet som nyvald ordförande i kooikerklubben,  det var till att gå upp i ottan, då jag hade närmare 30 mils körning framför migSamtidigt passade ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Av Carina Arvidsson - 14 april 2011 15:20

Gårdagen var jag tvungen att göra en del måsten, så någon längre runda  med hundarn hann jag  inte med.Började med att jaga kronofogden i Örebro, brukligt är ju att man blir jagad av fogden istället för tvärtom, men nu detta gällde ett icke avslutat ...

Ovido - Quiz & Flashcards